Quorn- och bönröra med sallad

Jag måste dela med mig av dagens lunch som blev riktigt lyckad. Först stekte jag lök och vitlök lätt i en kastrull men en skvätt olivolja och chilikrydda. Sen småkokade jag quornfärs med passerade tomater med lite salt och chilikrydda sen hällde jag i löken. När det kokat färdigt (efter typ en kvart) hällde jag i Saltås kidneybönor och lät det stå utan värme.



Sen sköljde jag lite sallad, tärnade en halv avokado och saltade lätt med Herbamare. Tillsist fixade jag två fullkornsknäckebröd med smör och ost. Till det drack jag ingefärs- och citronté, med lite cayennepeppar för min hals. Det blev riktigt, och omedvetet vegetariskt.

Kommentarer
Postat av: Linda Tankesmulan

Åh härligt med fler som är galen i notebooks!! Själv är jag Moleskine-freak! Farligt farligt... Kul att du tittade förbi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback