Träning

Varför blir jag alltid förkyld när jag tränar? Jag tränar inte ofta, typ en gång var tredje månad eller nåt, men i dag kom den ack så välbekanta tanken "Nej nu ska saker och ting förändras, jag ska börja träna!" och jag hittade några roliga träningsprogram på Youtube och hoppade upp på mammas yogamatta. Allt gick bra, jag svättades och fick ont i varenda muskel och slängde mig tillslut på sängen med datorn och vilade lite. Då tar det inte mindre än fem minuter innan jag känner hur det börjar svida i näsa, värka i ögonen och huvudet och jag börjar känna mig konstig.
    Det är förmodligen ingen förkylning den här gången. Bara kroppen som reagerar på lite rörelse för ovanlighetens skull, men jag har trots det sätt ett mönster: dom gånger jag har bivit sjuk på riktigt så har det skett nån dag eftet att jag joggat eller tränat på nåt vis.
    Tja, det här var ju väldigt ointressant men det är det jag sitter och funderar över just nu. Kommer den här förkylningsförnimmelsen att försvinna när jag reser mig för att gå och äta lunch eller blir jag sjuk på riktigt den här gången?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback