Dinkel i solljuset

Jag inspirerades lite av boggen Hälsofreak. Jag tesatde receptet som jag länkat till men lyckades bränna dinkeln under två minuters ouppmärksamhet. Men jag ger inte upp så lätt. Jag använder Saltå Kvarns dinkel och den ska blötläggas i åtta timmar och kokas i en till en och en halv timme så det krävs planering men det gör det bara roligare tycker jag.
    Jag hittade ett nytt recept från Tasteline eftersom jag inte orkade hålla med kycklingen. Det enda jag gjorde fel den här gången var att jag bara kokade dinkeln i 40 min eftersom dom började spricka och jag tänkte "men det ser ju inte ut som på bilden!" och hälde av dom i panik. Det resulterade i att dinkeln blev lite gummiaktig, men trots det var den ätbar.



På tallriken slänge jag också på lite blandsallad och tärnade en halv avocado ovanpå. Sen såg jag att vi hade morötter så jag skalade dom lite snabbt och vips så var lunchen färdig. För att dra ner lite på nyttigheterna så drack jag ett glas cola till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback