Plågsamt plugg

Jag har en underbar vecka att se fram emot. Teoriprov den 17:e februari, uppkörning den 18:e februari och tenta i socialpsykologi den 20:e februari.
Tentan kommer jag att kugga i. Jag har inte ens hunnit med en fjärdedel av all den läsning som tvingats på oss. Då siktar jag in på en omtenta istället. Uppkörningen känner jag mig osäker inför, jag är bra men inte bra nog enligt min körlärare. Teoriprovet har jag klarat en gång tidigare så där känner jag mig säker, men bara om jag pluggar istället för att sitta här o slöa. När det blir så mycket på en gång så stänger jag av helt och får inget gjort.



Jag fortsätter att förvånas över att min självkänsla inte krossats i tusen bitar av alla dessa krav på perfektion. Ingenstans får man höra att man är bra nog. Jag har ont i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback