Fredagsröjj...

black heartsMin fredag började med sovmorrgon vilket självklart var underbart och när det var dags att gå upp så sprang jag upp som vanligt men märkte att jag knappt kunde gå av smärtan från min träningsvärk efter gympan i onsdags. Vi hade ben och lite mage och otränad som jag e så svimmade jag nästan två gånger och satt och kollade på hälften av tiden, men träningsverk slapp jag inte. Men sagan slutar inte där. För när jag bredde mina mackor och hade vaknat ordentligt så kände jag att mensvärken var på väg och då fanns det inget annat att göra en att ta en Ipren och gå och lägga mig igen för tyvärr så klarar jag inte av att sitta vid en skolbänk till kl. 16:00 med smärtor i magen och ryggen. Iaf, så kom mamma hem vid 9:30 tiden och blev vild och spritt språngande galen när hon såg att jag var hemma för hon "Hade planerat en ensam dag" och hon "Fick ingen ledighet på lovet" och nu var jag hemma när hon äntligen skulle va ensam. Jag blev jätte ledsen såklart för jag hade först och främst ingen aning om att hon hade planerat att va hemma och för det andra så kan inte jag kontrollera naturens lagar och hon vet hur mycket jag lider varje gång jag har mens! Men hon bad iaf om förlåt, men det känns som att vad jag än gör så är det aldrig rätt och hon lyckas alltid såra mig, även om hon gör det omedvetet.
     Så började min dag iaf och den e långt ifrån slut, kl. är ju bara 13:00. Jag tog en Ipren nyss när jag kände att smärtan kom tillbax, och nu börjar jag bli hungrig men jag e inte sugen på nåt... Kanske rör jag ihop en gucamole röra att dippar tacco chips och gurka i.
     Jag blev förresten plötsligt jätte sugen att plugga på Island efter 12:an. Mitt ända problem är språket. Jag är bättre på isländska än vad jag tror, det vet jag, men att plugga på Island är hårt, det vet jag oxå, och med så lite plugg som jag e van vid så kanske det blir för jobbigt för mig? Fast jag vet att jag jobbar hårt och bra med dom uppgifter jag får men jag skulle hällre skriva uppsattser på engelska än på isländska. Men jag ska fråga mamma mer om det när hon kommer hem igen.
     Appropå plugga så har jag en fördjupning i fysik att göra... :-/ meeen... den tar jag sen, jag måste äta och sticka och... gör andra dåliga ursäkter för att slippa...
     CIAO //SUNNY.


Kommentarer
Postat av: Yellybean

Hej! du hade kommenterat på min blogg, men inte lämnat din mailadress. Angående cupcake-formar, så går det med stora muffinsformar, sådana för amerikanska muffins. De är lite "kraftigare", och håller därför bättre än vanliga muffinsformar. Finns att köpa på vanliga mataffärer. Lycka till! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback